Skip navigation

 

 

Det finns inget bättre än ”spontan-pass” i ett skolbiblioteket.

In kommer en hel grupp elever, med lärare, som varit och sett utställningen med Jan Lööf på Konstmuseét. Böcker åker fram, samtal kommer igång, tips och inspiration sprids.

Nu blir det besök på söndag, med mina egna barn. Tack vare gänget av sjuåringar som nyss väckt ny lust och glädje kring gamle Skrot-Nisse. Tack!

Utställningen JAN LÖÖF – BILDMAKAREN är förlängd från 22 januari till 5 februari www.konstmuseum.goteborg.se

 

 

4 Comments

  1. Det är synd att jag inte har vägarna förbi Göteborg. Kan bara hoppas utställningen kommer till Stlhlm (kanske Junibacken). Tror nästan jag skulle kunna få med mig hela familjen, trots att barnen nu är 13, 14 och 19. Vi älskade Skro-Nisse, Farbrorn med det röda äpplet och alla andra Jan Lööf-historier och illustrationer.

  2. Hej Anita!
    Som jag förstått det kommer utställningen att flytta på sig efter tiden i Göteborg. Men jag kan inte bekräfta uppgiften.
    Det är en väldigt fängslande person bakom produktionerna, som under lång tid gått sin egen väg, tillbakadragen och med ständigt fokus på konsten!
    Jan Lööf är i högsta grad levande, framför allt här i Göteborg, där mängder av människor, inte minst skolelever besökt utställning. I helgen är det alltså dags för egen del… ute i sista stund, som alltid:)

  3. Utställningen ska också visas på Dunkers i Helsingborg – då får jag nog åka dit och se den igen. Jag trivs i Jan Lööfs värld. Filmerna är också fantastiskt roliga. I Göteborg var jag där med min 30-åriga dotter och 35-årsdottern har också sett den med behållning! Så ha det så fint på besöket!

    • Ahh, jag tyckte väl att jag sett info om flytt. Dunkers är fint.
      En intressant del av utställningen sägs vara den väggtapet som finns innanför entr’en. Den gjordes tydligen på plats och kommer därför inte att följa med till Dunkers. Tapeten rivs istället ned och en ny görs till nästa utställning.
      Gediget, minst sagt.


Kommentera

