Skip navigation

… again!

 

 

Idag kom så äntligen beskedet som jag tålmodigt väntat in under en månads tid.

Mitt skolbiblioteksutvecklingsprojekt är förlängt läsåret ut!

För er som följer min blogg och känner mig, så vet ni säkert att min stadsdel Tynnered i Västra Göteborg under höstterminen 2010 genomsyrats av en höjning av skolbibliotekens standard, med mig som projektledare.

Stadsdelsförvaltning Tynnered som i årsskiftet blev en av tre stadsdelar i nybildade storstadsdelen Västra Göteborg har gett projektet förlängt förtroende.

I vilken form och med vilket  innehåll för kommande projektperiod, det är ännu inte fastställt. En första plattform, utifrån höstens avslutade projektperiod, läggs i nästa vecka.

Då kommer även Maud Hell, författare till Att utveckla skolbiblioteket (BTJ Förlag) och besöker Tynnered, för att göra en intervju omkring projektsatsningen. En ny publicering är att vänta från Maud, någon gång framöver…

Dessutom lyfter GR-Utbildning projektet på en ”hearing” om skolbibliotek (som även den tar vid i nästa vecka) – som ett gott exempel på satsningar omkring skolbiblioteksuteckling i just Göteborg.

 

… Med sikte på framtiden!

 

 

Kommentera

