Skip navigation

Alltså… Egentligen skulle det faktiskt räcka med rubriken den här gången.


Vilket skumpande!

Visste ni att det skumpar som absolut värst i den ”tysta avdelningen” på X2000.
Vi snackar nu 1a klass dessutom!

Det tror man inte. Men så är det!

Jag satt precis och skrev ett långt mejl till Anette Holmqvist på Skolverket, efter en fantastiskt givande dag på just Skolverket (referensgruppen för Skolbibliotek har nämligen haft heldagsmöte tillsammans med Kjell Ahlgren från Statens Skolinspektion)…

Plötsligt!

Plopp. ja, det sa PLOPP!

Hela mitt lååånga mejl bara försvann!

Jag höll på att skrika rakt ut i…

Men nej. Det gör man ju bara inte. Inte i en TYST avdelning, i 1a klass, på X2000.

Tar man en sån sak med tågvärdinnan, tänkte jag.

Kan SJ kompensera mig för mitt försvunna mejl till ansvarig på Skolverket?

Statens järnvägar blir ju faktiskt på det sättet skyldig statliga myndigheten Skolverket, för försvunnen värdepost. Digital värdepost!

Hur löser man en sån sak? Svara på det ni, om ni kan. HA!

Staten blir skyldig staten något som är min…

Nej…

Lika bra att göra som vanligt när det gäller den här typen av fadäser. Där jag bara blir en vanlig medborgare inför två stora kolosser (med skolinspektionen med på ett litet hörn dessutom… Även om Kjell Ahlgren är jäkligt vass på skolbibliotek och dessutom oerhört trevlig… Det hjälps ändå inte. Tyvärr).

Jag ger fn i hela gebitet och kopplar ur, lägger ned…

Ahh…

Göteborgs central nästa!

ADJÖ!





Kommentera

